اطلاعاتی درباره اکو کمری

ادمین پروژه یکشنبه 12 فروردین 1403 - 11:39
اطلاعاتی درباره اکو کمری
اکو کمری دستگاهی است که با استفاده از آن می توانید برای جماعتی از افراد سخنرانی کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد.

 

دستگاه اکو کمری، زیر مجموعه دیگری از تجهیزات صوتی است. همانطور که از نامش پیداست، نوعی از انواع اکو می باشد که با یک گیره یا اهرم به کمر متصل می شود. با استفاده از این وسیله می توان به راحتی و در همه جا سخنرانی کرد. حتما تا به حال برایتان پیش آمده که در همراهی با یک تور گردشگری، لیدر در حال صحبت است و شما به دلیل کم بودن صدا چیزی از حرف های او را متوجه نمی شوید. همچنین شاید در برخی موارد خود شما لیدر بوده‌اید و چنین وضعیتی برای مخاطبان‌تان به وجود آمده باشد. اکو کمری برای چنین مواقعی بسیار مناسب است. با استفاده از این دستگاه قادر هستید در همه مکان ها مشغول سخنرانی شوید؛ بدون آنکه مشکل کمبود صدا وجود داشته باشد.

اکو کمری

مشخصات ظاهری دستگاه اکو کمری

دستگاه اکو کمری مانند همه دستگاه های الکتریکی دارای انواع مختلفی است. امروزه نمونه های زیادی از آن در بازار وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشد. به طور کلی همه آن ها از ابعاد کوچکی برخوردار هستند؛ یعنی از دستگاه های اکویی که در سالن ها و همایش ها استفاده می شود خیلی کوچکتر می باشند. ابعاد آن ها به گونه‌ای است که به راحتی می توانید به کمر خود ببندید و بدون هیچ سختی‌ای راه بروید.

بر روی این دستگاه ها دکمه های مربوط به آمپلی فایر و برخی موارد دیگر وجود دارد. وجود دکمه ها و درگاه ها با توجه به مدل های مختلف دستگاه، متفاوت است. در همه آن ها درگاه ورودی برای اتصال میکروفن وجود دارد. همه آن ها یک یا چند بلندگو دارند که بسته به مدل های متنوع، تعدادشان مختلف است. برخی از مدل های نسبتا پیشرفته‌تر، مجهز به درگاه USB می باشند که با استفاده از آن ضمن سخنرانی می توان قطعه‌ای از یک فایل صوتی را پخش کرد.

بهترین اکو

امکانات دستگاه های اکو کمری

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دستگاه های اکو کمری مدل های مختلفی دارند که هر یک امکانات متفاوتی را شامل می شود. بسیاری از آن ها مجهز به رادیو هستند. به این معنا که اکوهای کمری صرفا یک دستگاه برای سخنرانی نیستند و می توان از آن ها برای شنیدن رادیو هم استفاده کرد. برخی از اکوهای کمری به فناوری بلوتوث مجهز می باشند. با استفاده از بلوتوث می توانید گوشی یا هر وسیله دیگری را که از این تکنولوژی پشتیبانی می کند، به اکو متصل کنید. بعد می توانید فایل های صوتی مورد نظرتان را پخش کنید. برخی از مدل های اکو کمری امکان ضبط کردن صدا را دارند. با استفاده از این قابلیت می توانید صحبت های مهم خود یا دیگران را ضبط کنید. فایل های ضبط شده به حافظه داخلی آن ها و یا حافظه جانبی‌شان منتقل می شوند و در مواقع نیاز قادر خواهید بود آن ها را پخش نمایید.

می توان گفت که تقریبا همه مدل های اکو کمری، مجهز به قابلیت اکو تک ولوم هستند. با استفاده از این ویژگی می توانید مراسم هایی مانند سینه زنی، ختم و امثال این ها را برگزار کنید. حتی می توانید در مسیرهایی نظیر پیاده روی اربعین مشغول مداحی کردن شوید.

اکو کاربردی مدل کمری

اکو کمری برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که دستگاه اکو کمری برای چه کسانی مناسب است؟ پیش‌تر اشاراتی به این موضوع داشتیم. این دستگاه بیشتر برای کسانی مناسب است که در جمع های دوستانه می خواهند با همه صحبت کنند؛ اما به دلیل تراکم جمعیت و بزرگ بودن فضا، امکان رساندن صدای خود به دیگران را ندارند. در واقع تور گایدرها از این دسته افراد هستند. اگر به اماکن تفریحی و تاریخی رفته باشید، حتما تا به حال با افرادی رو به رو شده‌اید که در کنار یک اثر دیدنی دارند برای جماعتی از افراد سخنرانی می کنند. این افراد به شدت نیاز به اکو دارند تا بتوانند مطالب را بدون دردسر به مخاطبان‌شان انتقال دهند. حتی مدرسین حوزه های مختلف نیز می توانند از اکو کمری برای آموزش دادن به دیگران در کلاس درس‌شان استفاده نمایند.

منبع تغذیه اکو

منبع تغذیه این دستگاه ها چیست؟

طبیعی است که اکو کمری مانند دیگر ابزارهای الکتریکی، نیاز به منبع تغذیه داشته باشد. دستگاه های اکو یا از طریق دوشاخه و پریز برق و یا به وسیله باتری تغذیه می شوند. یقینا دستگاهی که قرار است به کمر بسته شود و با آن مسافت ها راه رفت، باید از طریق باتری تغذیه شود. باتری های این دستگاه ها بسیار قوی بوده و می توانند ساعت ها شارژدهی داشته باشند. البته تمامی این موارد در صورتی صدق می کنند که شما اکو کمری اصل خریداری کرده باشید. موارد غیر اصل و تقلبی می توانند عکس این عمل کنند. آن ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند و عمر چندانی ندارند.

انواع ECO کمری

خرید انواع ECO کمری

هنگام خرید یک دستگاه صوتی اکو کمری، می توانید به موارد زیر توجه کنید:

کیفیت صدا: از اهمیت بالایی برخوردار است. به دنبال دستگاهی با صدای واضح و با کیفیت باشید. نمونه های مختلف را تست کنید تا صدای مطلوب را پیدا کنید.

پشتیبانی از فناوری های صوتی: مطمئن شوید که دستگاه اکو کمری از فناوری های مورد نیاز شما مانند بلوتوث، Wi-Fi و یا اتصال NFC پشتیبانی می کند.

سازگاری با دستگاه های دیگر: اگر قصد دارید از اکو کمری برای اتصال به دیگر دستگاه ها مانند گوشی همراه یا تبلت خود استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که دستگاه اکو با آن ها سازگار است.

طراحی و اندازه: مطمئن شوید که طراحی دستگاه به سلیقه شما می خورد و اندازه آن با ایده‌آل شما سازگار است.

عمر باتری: اگر می خواهید دستگاه را به صورت پرتابل استفاده کنید، همچنین اگر می خواهید آن را در بیشتر مواقع به همراه داشته باشید، مطمئن شوید که عمر باتری آن مناسب است.

امکانات اضافی: برخی از دستگاه های اکو کمری امکانات اضافی مانند رادیو FM و یا قابلیت کنترل صداها با استفاده از صداهای فرمان دهنده را ارائه می دهند که ممکن است برای شما مهم باشند.

قیمت: مطمئن شوید که قیمت دستگاه با ویژگی ها و کیفیت صدای آن منطبق است و بهتر است قیمت را با محصولات مشابه مقایسه کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که دستگاه دارای گارانتی معتبر است و شرکت سازنده خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد